Sunday, November 22, 2009

Melepak di rumah Nikola

salam alaik...ingin berkongsi sedikit pengalaman melepak dirumah Nikola(mcm ni la bunyi ak pggil dia..nak eja betul xtau huhu)..ni kira majlis perpisahan la huhu..Nikola ni kerja sama ngan syubeka(kalau sesapa yg masih ingat nma ni dipost yg lepas) tapi dia dah di hentikan kontrak sebab projek dah nak hbs jadi tpaksa la kurangkan yg mna patut..skang ni kira tinggal syubeka sorang jer la yg belasah kerja tuh campur ngan ot lagi huhu..si Nikola nih dia asal dari selatan..masa nih dia jemput aku n 2org mber ak lagi utk datang ke rmh dia ada buat parti sikit huhu...mcm biasa la kalu orang2 mcm dia kat sni rumah mmg macam ni jer la..tp ni kira ok la daripada rumah2 orang yg kat selatan..nak buat macam mna itulah kehidupan depa disini...perbezaan yang ketara boleh dilihat diantara kawasan bandar dah luar bandar walaupun kawasan rumah nih lebih kurang 20minit jer naik bas dari bandar...mamat ni ber ugama kristian tapi isteri dia islam..kalau kat sini org kristian yang menggelar dirinya ahli kitab boleh berkahwin dgn org islam...tapi asli atau tak ahli kitabnya tu aku tak tau la...kat sini gak aku merasa solat maghrib dimasjid yg berbumbungkan langit dan berlantaikan tanah huhu...cuma ada pagar luar jer jadi dinding..solat jer la nsib baik ak bwk tuala yg ak guna utk balut kamera tu wat sejadah huhu...pastu lepak2 smpai dkat nak isyak lepas pekena javana 5gelas kecik tuh baru la blk...ikutnya tak habis lg parti nya tp xleh la tunggu lma2 nnti dihidang nya kambing yg dia sembelih letih lak ak nak bg alasan xnak makan huhuhu...sekian sahaja berita terkini...selamat melayan gambo yg aku rasa aku nih mcm makin tolol lak ngambik gambo asyik xmnjadi ja huhu...

mula2 try amik gambo..mcm anak n bapak mithali tuh...

mber2 n keluarga nikola tp tu bukan anak dia...kira anak2 sedara dia la kot..anak dia kocik lg n penakut bila tgk aku huhuhu...nangis terus...

bapak mithali ngan anak2nya huhuhu ramai tak...

Nikola n da gangs

suka bebeno orang ngambik gambo kamu yer...

haa posing molek2 deh nnti leh kuar suat kabao tau..

posing lg jgn tak posing

mbers n ahli keluarganya

suka dia ek dpt jadi model

family reunion huhu...mcm satu keluarga lak...kepala dah lebih kurang ja smua huhu

yang nih set2 pakau...layan pakau depa nih siap buku hutang lagi kat tepi hehe...

thani..thani..thani...tu jer budak ni cakap yg aku paham huhu...thani tu maknanya lagi..dia suruh ak amik gambo dia lagi..

ni la javana yg aku cakapkan tuh...pekena yg ni mmg layan la

ni dah nak blk...sempat lg berposing kat keta keldai huhuhu...dasat2 merasa gak aku naik n nsib baik ada nikola tuh yg tolong amik gambo...kalu aku mampuih nak kuar kamera kat sni ehehe..

kesimpulannya...aku datang ker sini macam ongputeh datang ker kampung dalam2 sikit la kat tempat kita nung huhu...menjadi tumpuan ramai naik takut pun ada tp nsib baik la yg aku p nih otai kampung huhu...sekian

9 comments:

eD's photography said...

wah..bestnye dpt jalan2 kat negara org..
hehe..
snap2 pic.

*nikola tu sedara anda kah?
hehe

hidungberantai said...

eD's photography: huhu nasib jer nih dpt smpai sni..tp yg xbestnya sni xbebas amik gambo..hehehe...
emmm nikola tu bukan la tp bini dia sedara la huhuhu...

Kenny Oh Ngu said...

suka sangat photo bro. it's so journalism

fauziah said...

ooo..patut la dh lame x nmpak HB, upe2nye lepak ngn Nikola. ehe. bersinau nye kepala HB. ehe. nice photo.. nk lg~~~~ hehee

silentshutter said...

huhu..jln2 cri owg ke ni?jejak kasih ke ni bro?huhu

dilaOHdila said...

wow bestnya perjalanan moment ni
untung HR dapat merasai pengalaman ni.
biasa ler budaya deme. kristian leh kawin ngan islam erk macam kat indonesia tu hah. Ishh....
camana mereka mempraktikkan agama mereka ni

hidungberantai said...

Kenny Oh Ngu: thanks alot bro..but your pict more damn nice than me huhu u have an artistic n arts value..

fauziah:thanks alot doc huhu..bkn sbb p mlepak rmh nih la tp tenet skang ni mslah kat opis tu yg kejap2 jer online tu pun tggu mbr tdo dlu pnjm tenet dia huhuhu..bsinau ek nak ker huhu..ala xleh la ni jer yg ada ehehe..

silentshutter: huhu yer la..letih dah nih dok mncari dan trus mncari tp xjmpa2 lg...nak tlg ker huhu

dilaOHdila: alhamdulillah dpt mrasa smua nih tp dila pun lbh kurang gak dah byk tmpat yg smpai kan..owh ya ek huhu xtau la pulak...emmm ntah la kira masing2 la kot..

~kem@ng~ said...

bez ah bro gi kat sini..
huhuhu


NAK GI JUGAK!

hahaha

hidungberantai said...

~kem@ng~: bez ek emm alhamdulillah dpt smpai kat sni tp kejap jer ak dok sni...nnti dah kna blk huhu...
leh jer kalu nak mri sni..kuatkan niat n cari la jaln yg btl utk smpai ker sni hehe insyaAllah smpai ler...